För dig som vill bygga muskler

Ett gratis 12 veckors träningsprogram för dig som vill bygga mer muskler. Programmet är utformat att passa både nybörjare och erfarna personer.

Träningsprogrammet är indelat i tre olika faser (4 veckor per fas) för att ge musklerna maximal variation och belastning. Om man tränar efter samma upplägg under en längre tid anpassar sig musklerna vilket gör att tillväxten uteblir.

Träningsprogrammets upplägg:

Fas 1:

  • Dag 1: Överkropp
  • Dag 2: Underkropp & mage
  • Dag 3: Vila
  • Dag 4: Överkropp
  • Dag 5: Underkropp & mage
  • Dag 6: Vila
  • Dag 7: Vila

Fas 2:

  • Dag 1: Axlar
  • Dag 2: Rygg, biceps & mage
  • Dag 3: Vila
  • Dag 4: Ben
  • Dag 5: Bröst, triceps & mage
  • Dag 6: Vila
  • Dag 7: Vila

Fas 3:

  • Dag 1: Axlar & mage
  • Dag 2: Rygg
  • Dag 3: Ben
  • Dag 4: Bröst & mage
  • Dag 5: Armar
  • Dag 6: Vila
  • Dag 7: Vila
Ladda ned som PDF

Obs!
Innan du påbörjar ett träningsprogram bör du konsultera med en läkare eller annan verksam person inom hälso- och sjukvård för att garantera att du är vid full hälsa.
gFit.se tar ej ansvar för någon form av skada eller förlust till följd av informationen i detta träningsprogram.

Målsättning

Bygga muskler
Styrka

Referenser

  • Jag behöver disciplin för att få igång min träning så jag blev rekommenderad att testa ett träningsprogram på gFit.se. Hel nöjd, visste precis vad jag skulle göra och vart effektiv på gymmet.

    Robin Olofsson
  • Jag har alltid hållit mig i bra form men jag tappade motivationen för det eviga lyftandet på gymmet. Testade triathlonprogrammet och fick tillbaka gnistan.

    Pontus Gustavsson
  • Hade aldrig kört efter träningsprogram förut men vart övertalad till att testa gFits ”Beach 2014”. Så jäkla mkt lättare att motivera mig själv att träna och äta ordentligt. Hel nöjd! 5*

    Niklas Karlsson
    Sales manager SSAB Swedish Steel

Hjälp & förklaringar

Vad innebär B1, B2 etc?

A, B, C etc berättar i vilken ordning som övningarna skall utföras. Först A, sedan B. I de fall det står B1, B2 etc så betyder det att dessa övningar skall utföras direkt efter varandra innan du går vidare till C.