Toppa sommarformen

Med träningsprogrammet Beach 2013 kommer du i form till sommaren samtidigt som du lyckas hålla ditt nyårslöfte.

Programmet är utformat med hög intensitet för att bidra till en ökad fettförbränning. Detta varvas även med extra kardio för att maximera din förbränning.

För att detta träningsprogram skall ge maximal effekt är det viktigt att du håller koll på vilan mellan varje set samt sköter din kost. Kör detta program under 4 veckor, justera sedan vikt, vila eller antalet repetitioner för att chockera kroppen och få progression. Upprepa detta tills du kört 12 veckor (3 månader) och glöm inte att justera antalet repetitioner, vilotiden samt vikten var 4:e vecka. – Utmana dig själv!

Träningsprogrammets upplägg:

  • Dag 1: Underkropp
  • Dag 2: Kardio
  • Dag 3: Överkropp
  • Dag 4: Kardio
  • Dag 5: Helkropp
  • Dag 6: Vila
  • Dag 7: Vila
Ladda ned som PDF

Obs!
Innan du påbörjar ett träningsprogram bör du konsultera med en läkare eller annan verksam person inom hälso- och sjukvård för att garantera att du är vid full hälsa.
gFit.se tar ej ansvar för någon form av skada eller förlust till följd av informationen i detta träningsprogram.

Målsättning

Fettförbränning
Kondition
Styrka

Referenser

  • Jag behöver disciplin för att få igång min träning så jag blev rekommenderad att testa ett träningsprogram på gFit.se. Hel nöjd, visste precis vad jag skulle göra och vart effektiv på gymmet.

    Robin Olofsson
  • Jag har alltid hållit mig i bra form men jag tappade motivationen för det eviga lyftandet på gymmet. Testade triathlonprogrammet och fick tillbaka gnistan.

    Pontus Gustavsson
  • Hade aldrig kört efter träningsprogram förut men vart övertalad till att testa gFits ”Beach 2014”. Så jäkla mkt lättare att motivera mig själv att träna och äta ordentligt. Hel nöjd! 5*

    Niklas Karlsson
    Sales manager SSAB Swedish Steel

Hjälp & förklaringar

Vad innebär B1, B2 etc?

A, B, C etc berättar i vilken ordning som övningarna skall utföras. Först A, sedan B. I de fall det står B1, B2 etc så betyder det att dessa övningar skall utföras direkt efter varandra innan du går vidare till C.