Bli en bättre löpare

Detta är ett pass som passar bra att lägga in mellan din specifika löpträning för olika distanser.

Här få du möjligheten att träna upp och stärka de muskler som är aktiva under din löpning.

Det är viktigt att ha en bra styrka och uthållighet i dessa muskler så att du har möjlighet att prestera även mot slutet av din löprunda eller din tävling.

Träningsprogrammets upplägg:

  1. Löpning 10 min
  2. Utfall (5 repetitioner per ben, växla ben efter varje varv, gör 2 varv)
  • Utfall framåt
  • Utfall bakåt
  • Utfall åt sidan
  1. Löpning 10 min
  2. Rock climbers (minst 10 per ben)
  3. Tight rotations (20 sekunder)
  4. Walk outs (10 reps)
  5. Löpning 10 min
  6. Utfall (5 repetitioner per ben, växla ben efter varje varv, gör 2 varv)
  • Utfall framåt
  • Utfall bakåt
  • Utfall åt sidan
  1. Löpning 10 min
  2. Rock climbers (minst 10 per ben)
  3. Tight rotations (20 sekunder)

12. Walk outs (10 rep)

Ladda ned som PDF

Obs!
Innan du påbörjar ett träningsprogram bör du konsultera med en läkare eller annan verksam person inom hälso- och sjukvård för att garantera att du är vid full hälsa.
gFit.se tar ej ansvar för någon form av skada eller förlust till följd av informationen i detta träningsprogram.

Målsättning

Löpstyrka
Uthållighet
Styrka

Hjälp & förklaringar

Referenser

  • Jag behöver disciplin för att få igång min träning så jag blev rekommenderad att testa ett träningsprogram på gFit.se. Hel nöjd, visste precis vad jag skulle göra och vart effektiv på gymmet.

    Robin Olofsson
  • Jag har alltid hållit mig i bra form men jag tappade motivationen för det eviga lyftandet på gymmet. Testade triathlonprogrammet och fick tillbaka gnistan.

    Pontus Gustavsson
  • Hade aldrig kört efter träningsprogram förut men vart övertalad till att testa gFits ”Beach 2014”. Så jäkla mkt lättare att motivera mig själv att träna och äta ordentligt. Hel nöjd! 5*

    Niklas Karlsson
    Sales manager SSAB Swedish Steel